tisdag 26 januari 2016

Virkade barntossor

Fick dille på att virka småtossor till lilltjejens dockor. Men de kan också användas till barn. Är jättesöta på dem, jag lovar.


Jag utgick från mönstert som finns på denna blogg: http://crochetamigurumi.blogg.se/2011/november/monster-pa-virkade-babyskor.html, sedan finns det oändliga variationer på motiv.

Mycket inspiration hittade jag här: http://www.icreativeideas.com/diy-lovely-crocodile-stitch-crochet-booties/

Bara att sätt igång och sticka!

Luddiga tossor. Dessa skor är virkade efter mönstret som jag hänvisar till ovan. På sista varvet tog jag ett luddgarn. Sydde också fast en bit på sidan.

Hellokittytossor. Här slutade jag precis när skaftet skulle virkas. Hellokittyansiktet knåpade jag ihop själv på något sätt=)utifrån en bild och sydde fast.Rosetten är virkad fram och tillbaka med 5 maskor. I mitten är det lindat garn några varv som jag dragit ihop.

Miniortossor. Följde mönstret ovan. La in olika färger. Ögat virkade jag runt och sydde fast.

Kanintossor följde jag enligt mönstret ovan. Vid skaftet slut virkade jag ett var i yttre maskbåge. Fortsatte sedan med båda maskbågarna så långt jag ville ha skaftet. Vek sedan ned skaftet. Öronen virkade jag återigen ihop på något sätt och sydde fast på tossan. Sydde sedan ögon, nos och mun.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar