onsdag 10 juni 2015

Betongjutning

Hur enkelt som helst att gjuta men lite tungt är det. Använd finbetong och blanda som det står på påsen, smörj en form med matolja, häll i betongen och vänta några dagar och voila! En snygg kruka är färdig.

 

Till trädgårdsmaskarna har jag använt nylonstrumpor som jag fyllt med betong. Sedan knutit snören runt masken så jag får de olika delarna på masken och lagt dem övet petflaska för formen.





                                                  




Mamma hjälpte mig att blanda betong. Vi gjöt denna fina dörrmatta. Lovar att den håller i alla väder och ligger still!



Mönstret är en plastmatta som jag har mätt ut en form kring. Jag la även i hönsnät för att få betongmattan mer hållbar.

Tillbåten använde jag en massonitremsa som jag böjde till och skruvade fast på ett underlag. Snygg dörrstopp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar