måndag 1 juni 2015

Ny keramik

Jag blev så glad när jag öppnade keramikugnen häromdagen, allt blev som jag ville.Inte ofta det händer. 
Vit och röd stengodslera med vit glasyr.

                                                                    Härliga färgklickar på bordet! Lyser fint.
Vit stengodslera med olika färgade glasyrer. Färgkroppar blandade i vit glasyr.
                                      

  
Gofika i fina keramikhjärtan.  Årets första smulpaj med rabarber. Smulpaj av mjöl, smör, socker och havregryn och kanel över rabarberbitar. Jag blandar lite hipp som happ. I ugn på ca 200 grader tills smulorna blir bruna. 


Hjärtana är vit stengodslera med vit och gul glasyr.Färgkropp blandad med vit glasyr. Texten är stämplad och efter skröj har jag lim i bokstäverna. Glaserar och tar bort limmet, det funkade ju bra.




1 kommentar: