måndag 16 mars 2015

Menyplanerare - Biltemas trästickor

Med trästickorna kan man göra nästan ALLT.  Stickorna är så populära att det till och med finns som facebookgrupp. Jag har gjort en menyplanerare för veckan.

Höjden är en hel trästicka. På bredden är det  25 stickor. Jag har satt på en ram av stickor.Allt är hopsatt med fix-it, fastnar direkt! Så man inte behöver vänta på att limmet ska torka.


Målade sedan med turkos, därefter med en blandning av svart och brunt för att få den skitna utseendet. Därefter slipade jag allt. Hittade i en butik klädnypor som veckodagarna stod på så dessa satte jag på.Men man kan lika gärna måla egna klädnypor. Som hänge häftade jag på böjd ståltråd.


Så här snygg blev den!


Disktrasan har jag gjort egen text på. Vill du veta hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar